دمپر‌گرد؛دمپر كانال گرد؛دمپر گرد بين كانالي

دمپر‌هاي گرد مخصوص كانال‌هاي  هوا همانند شير هاي آب عمل مي كنند كه وطيفه قطع و يا وصل جريان  سيال كه در كانال هاي هوا , سيال همان هوا مي باشد و يا جهت بالانس مقدار و ميزان هوادهي مي باشند .

دمپر‌هاي گرد از يك استوانه به قطر مورد نظر جهت بدنه , يه عدد تيغه جهت قطع و وصل كردن و يا بالانس مقدار هوا و يك عدد دسته جهت حركت دادن تيغه استفاده مي گردد.

بدنه دمپر هاي كانال گرد مخصوص هوا از ورق هاي گالوانيزه , استنلس استيل و گالوانيزه توليد مي گردند. كه ضخامت بدنه ي دمپرها عموما از ورق هاي 60 يا 0.6 ميليمتر تا 1 ميليمتر نسبت به قطر و سفترش مشتري توليد مي گردد.


تيغه دمپرها هم از همان نوع جنس بدنه توليد مي شود و از ضخامت هاي 80 و يا 0.8 ميليمتر و 1 ميليمتر استفاده مي گردد. ضخامت تيغه ها بايد براساس قطر انتخاب گردد كه در اثر جريان هوا استحكام كافي را در برابر خم شده و لرزش داشته باشند.هر چي ضخامت تيغه ها بيشتر باشد لرزش كمتري حاصل مي شود.


دمپر‌گرد؛دمپر كانال گرد؛دمپر گرد بين كانالي چیست ؟ و كاربرد آنها برای یک سیستم تهويه يا HVAC چيست ؟

 دمپرها بخش مهمی از سیستم های HVAC هستند. به عنوان مثال یک سد را در نظر بگیرید, هنگامی که بسته است، یک دمپر از عبور هوا همانند مانند سد از آب جلوگیری می کند.
دمپرهای HVAC بخش مهمی از سیستم منطقه بندی شما هستند. آنها به عنوان دریچه در كانال عمل می کنند و تعیین می کنند که کدام قسمت از منزل يا ساختمان شما به چه مقدار هوای گرم / خنک برای رسیدن به تنظیمات مورد نظر شما نیاز دارد. دمپرها به شما این امکان را می‌دهند که میزان هوای وارد شده به قسمت‌های مختلف ساختمان خود را تنظیم کنید.


راهنماي كامل دمپر‌گرد؛دمپر كانال گرد؛دمپر گرد بين كانالي مورد استفاده در تهويه مطبوع HVAC

دمپر هاي تهویه مطبوع دقیقاً چي هستند؟ و چگونه می توانند به آسايش حرارتي (سرما و گرما)در طول سال به منزل و محل كار شما کمک کنند و تاثير مستقيمي بر روي آسايش ساكنين داشته باشند ؟ اگر این سوال در ذهن شما هست بايد بدانيد كه تنها شما شما نيستيد , ما در طول روز مشتريان زيادي به صورت تلفني داريم كه در مورد فوايد و مزايا استفاده و حتي چگونگي نصب دمپر هاي گرد در سيستم كانال كشي از ما مي پرسند. و با كمال افتخار پاسخگوي تك تك شما عزيزان هستيم.

صادقانه بگویم، دمپر هاي گرد يا دمپر بين كانالي گرد بر خلاف اهميت شان در سیستم هاي گرمایش و سرمایش یکی از اجزای کمتر شناخته شده نسبت به کمپرسور، فیلتر هوا، دریچه ها و سایر قطعات در سیستم HVAC هستند. با این حال، اکثر مالكين و صاحبان خانه ها از این موضوع آگاه نیستند که دمپرها نقش مهمی در حفظ دمای خانه شان دارند.

در اين مقاله در مورد دمپرهای HVAC، مزایای آنها و نحوه استفاده صحیح از آنها در سيستم هاي گرمایش و سرمایش توضييح خواهيم داد. كه به همه ي اين موارد به ترتيب به صورت سوالاتي در زير پاسخ خواهيم داد:

  • دمپرهای گرد HVAC چیست؟
  • چرا از دمپرها در سیستم های تهويه مطبوع HVAC استفاده می شود؟
  • انواع مختلف دمپرهای مورد استفاده در سیستم های HVAC چیست؟
  • دمپرهای گرد HVAC در کجا قرار دارند؟
  • آیا همه سیستم های تهويه مطبوع HVAC دارای دمپر نصب شده اند؟
  • چه زمانی باید دمپرهای گرد تهويه مطبوع HVAC را باز و بسته کنيم؟


با ما همراه باشيد تا به تك تك سوالات فوق پاسخگو باشيم.


دمپر‌گرد؛دمپر كانال گرد؛دمپر گرد بين كانالي چیست؟ و چه وظيفه اي برای یک سیستم HVAC دارند؟

دمپرها بخش مهمی از سیستم های HVAC هستند. به عنوان مثال یک شير آب را در نظر بگیرید. هنگامی که بسته است، از عبور جريان آب جلوگيري مي كند. یک دمپر گرد و چهارگوش هوا هم از عبور هوا در داخل كانال هاي گرد و چهارگوش جلوگيري می کند.و يا ميزان عبور جريان هوا را كنترل مي كند.

دمپرهای گرد و چهارگوش HVAC بخش مهمی از سیستم كانال كشي شما هستند. آنها به عنوان شيرهايي براي كنترل و يا قطع و وصل جريان هوا در کانال ها عمل می کنند و تعیین می کنند که کدام قسمت از محل مورد نظر شما (مسكوني و يا اداري و...) با چه مقدار هوای گرم / خنک برای رسیدن به تنظیمات دمايي مورد نظر شما پر شوند. از آنجایی که هوای سرد داراي چگالي بيشتري (سنگين تر)مي باشد پايين می‌رود و هوای گرم به دليل چگالي كمتر بالا می‌آید، دمپرها به شما این امکان را می‌دهند که میزان هوای وارد شده به قسمت‌های مختلف ساختمان خود را تنظیم کنید.


انواع مختلف دمپر‌گرد؛دمپر كانال گرد؛دمپر گرد بين كانالي / چهارگوش HVAC

در سيستم هاي تهويه مطبوع  دمپرهاي مختلفي وجود دارند. و هر دمپر گرد يا چهارگوش هدف خاصي را دنبال می کند. 

 در ادامه کارایی هر نوع دمپر را بررسی مي کنیم تا انتخاب مناسب تر و بهتري براي انتخاب سيستم تهويه مزبوع منزل يا محل كار خود داشته باشيد.


قيمت دمپر‌گرد؛دمپر كانال گرد؛دمپر گرد بين كانالي

قيمت دمپرها با توجه قطر و ضخامت ورق ها متغيير  هستند .(جهت استعلام قيمت با شماره شركت تماس بگيريد 09100900610)