دریچه کولر یه ابزار تاسیساتی بسیار ضروری در ساختمان ها و منازل است که علاوه بر هدایت هوای خنک کولر به داخل فضا، جلوی ورود گرد و خاک و آلودگی نیز می گیرد. دریچه کولرهای چوبی با انواع  طرح ها و رنگ های متعدد، ظاهری زیبا و چشم نواز به دیوار و سقف اتاق می دهد. قبل از خرید و انتخاب دریچه کولر چوبی، حتما طرح و مدل‌های مختلف آن را بررسی نمایید. پس از انتخاب طرح و خرید دریچه کولر، لازم است تا نصب شود که در ادامه به توضیح و نحوه نصب دریچه های کولر می پردازیم.

نحوه نصب دریچه کولر چوبی

1- مرحله اول- آماده سازی و اندازه‌گیری دریچه کولر 

در ابتدا یک متر به‌منظور اندازه‌گیری ابعاد یعنی طول و عرض مستطیل اطراف کانال و یک قلم و کاغذ برای ثبت و نوشتن مقادیر ابعاد آماده کنید. درصورت داشتن دریچه کولر قبلی، اندازه آن را نیز یادداشت نمایید.

2- مرحله دوم – تعویض دریچه قبلی نصب شده 

اگر از قبل دریچه کولر نصب دارید، با کمک یک عدد پیچ گوشتی، پیچ‌های آن را باز کنید و سپس به آرامی و با احتیاط دریچه را از کانال جدا کنید و درآورید. 

3- مرحله سوم- اندازه‌گیری کانال

در این مرحله متر را برداشته و این‌بار طول و عرض مستطیل کانال ( 4 طرف ابعاد کانال) را اندازه‌گیری نمایید و در یک جا یادداشت نمایید.  فقط لازم است تا با حوصله و با دقت بالا اندازه‌ها را دربیاورید و ثبت نمایید، اینکار سبب می‌شود تا ابعاد کانال بدون درنظر داشتن لبه آهنی دریچه اندازه‌گیری شود.   

4- مرحله چهارم - پاکسازی و از بین بردن گرد و غبار 

به منظور پاکسازی و جلوگیری از ورود آلودگی و گرد و غبار به داخل منزل یا اتاق کار، بهتر است با یک دستمال تمیز ورودی کانال را تا جایی که قابل دسترس است پاکسازی و تمییز نمایید. ورود این آلودگی‌ها به داخل محیط سبب آلرژی و نشستن خاک بر روی وسایل اطراف می‌شود.

 برای این منظور و پاکسازی کامل می‌توانید از یک جاروبرقی نیز استفاده نمایید تا مطمئن شوید که تمامی گرد و غبار و آلاینده‌ها از بین رفته باشد. فراموش نکنید که بخش عمده‌ای از ذرات معلق در هوا در این قسمت از کانال جمع می‌شوند. 

5- مرحله پنجم- آماده‌سازی و نصب دریچه کولر چوبی ام‌دی‌اف 

از آنجایی که پیچ‌های بکار رفته در  دریچه چوبی جدید، کوچک و ظریف است ممکن است لازم باشد پیش از نصب دریچه، به استفاده از رول پلاک برای سفت و چفت شدن پیچ‌ها نیاز شود. درصورتی که پیچ‌های دریچه کولر چوبی جدید بزرگ‌تر بود نیز بایستی با کمک یک دریل سوراخ‌های مناسب در اطراف دریچه ایجاد نمایید. 

سپس دریچه را به صورت کاملا صاف و مستقیم روی کانال و دقیقا بر روی سوراخ‌های ایجاده شده قرار داده و پیچ‌ها را محکم ببندید طوری‌که هیچگونه درزی اطراف آن وجود نداشته باشد. از آنجایی که در صنعت دکوراسیون استانداردی برای اندازه کانال‌های کولر وجود ندارد، درنتیجه ممکن است اندازه کانال ها در یک خانه یا ارگان یکسان نباشد پس حتما هر کانال را به صورت جداگانه اندازه گیری نمایید تا دریچه ای متناسب با آن اندازه خریداری نمایید. 

از زیبایی و طرح جدید کولر چوبی ام دی اف جدید خود لذت ببرید.