کانال اسپیرال صنعتی

مجرای هوای تهویه یکی از عناصر اصلی سیستم تهویه است. مجاری تهویه قسمت‌هایی هستند که برای حمل‌و‌نقل هوای تازه هوای بیرون و خارج کردن هوای فضای داخلی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. تهویه می‌تواند با توجه به شکل آن، یعنی، مدور، مستطیلی و بیضی‌شکل (نوعی سازش میان کانال مستطیلی و دور) تقسیم شود.

همچنین می‌تواند با توجه به موادی که از آن ساخته می‌شوند، به عنوان مثال، لوله مارپیچ سخت معمولا از ورقه فولادی گالوانیزه بنا می‌شود؛ داکت انعطاف‌پذیر اغلب از آلومینیوم، فویل پلی استر، و غیره ساخته می‌شوند.


کانال اسپیرال صنعتی چیست؟

کانال اسپیرال صنعتی یک لوله ساخته‌شده از جنس فولاد ضد زنگ است که اغلب فولاد ضد زنگ دارد، اما فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و مس. به منظور اتصال دو نوار لوله‌ای باید به عنوان یک اتصال به کار رود.


البته، کانال اسپیرال صنعتی بیشتر از لوله و لوازم است، یک سیستم تهویه کامل، بسته به پروژه، ممکن است شامل اجزای زیر باشد:

  • پنل ها و لوازم، مثل خم کن‌ها، کاهش دهنده‌ها، دریچه تی، دریچه‌ها، و غیره.
  • محصولات تنظیم اتوماتیک، به عنوان مثال دمپر هوا و رگولاتور
  • محصولات تضعیف صدا، به عنوان مثال، درضگیرهای صوتی، اتصالات لوله‌ای انعطاف‌پذیر، عایق نواری
  • محصولات حفاظت از آتش، به عنوان مثال آتش و دود، شیره‌ای هوای درجه‌بندی‌شده،
  • تعلیق و تعمیر محصولات، به عنوان مثال گیره، میله ، پیچ مته، پیچ، پیچ و اتصالات لوله‌ای بدون موم - یک نوار آب‌بندی.
  • محصولات سپهر تهویه مانند شیره‌ای هوا، دیفیوزرها و غیره را به پایان برسانید.


مواد مورد استفاده برای ساخت کانال های اسپیرال صنعتی

برای کشف اینکه چگونه کانال‌های اسپیرال چگونه ساخته می‌شود، ابتدا باید اصول اولیه و یا به عبارت دیگر مواد را پوشش دهیم.


  1. آلومینیوم

ورقه آلومینیومی برای کانال‌های اسپیرال صنعتی به دلیل قدرت زیاد و وزن کم آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطعات سبک مجاری سبک می‌تواند بدون نیاز به پشتیبانی، فواصل طولانی‌تر را داشته باشد. هم چنین انعطاف‌پذیر است، که به این معنی است که آن را می توان کش داد و چندین بار خم کرد، اما باز هم یک آب‌بندی غیرقابل‌نفوذ در برابر هوا نگه می‌دارد.


  1.  فولاد ضد زنگ:

فولاد ضد زنگ بیشتر در آزمایشگاه‌ها به خاطر منافع بهداشتی و مقاومت در برابر خوردگی فولاد به کار می‌رود. همچنین استحکام بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد و مقاوم به خراش است.


فرآیند کانال‌های حلزونی:

سه قسمت برای فرآیند لوله مارپیچ وجود دارد. اولین بار با آسیاب شروع می‌شود و بعد تولید فولاد خام .


این سیم‌پیچ شکاف به مشتریان در هر مشخصات مورد نیاز فرستاده می‌شود و در کانال های اسپیرال صنعتی پردازش می‌شود و ما را به بخش سوم فرآیند می‌رساند.


فرآیند ساخت کانال‌های اسپیرال صنعتی

هنگامی که یک مشتری سیم‌پیچ شکاف را دریافت می‌کند، روی یک آنکویلر قرار داده می‌شود و از طریق یک صاف کننده ی سخت برای صاف کردن مواد فرستاده می‌شود. 


فرآیند خمکاری، نوار را از طریق یک مرحله جوشکاری داخلی و خارجی می‌فرستد که آن را در حرکت دایره‌ای به شکل مارپیچ حرکت می‌دهد. لبه‌ها به هم جوش داده می‌شوند و برای تشکیل نوار لوله‌ای به هم فشرده می‌شوند. سپس آن را از دستگاه به طول دل‌خواه برش داده، تست، تست، و سپس نصب خواهد شد.